כאב ראש, מיגרנות

כאבי ראש כרוניים הם כה מכאיבים ומעיקים ולעיתים נמשכים מספר ימים, ובמצבים קשים יותר הופכים למצב של מיגרנה. התוצאה היא, שהסובלים מכאבי ראש כרוניים מפסידים ימי עבודה, ימי

טיפול במיגרנות לאחר תאונת דרכים

טיפול במיגרנות לאחר תאונת דרכים

לימודים ואירועים חברתיים ובדרך כלל מפתחים תלות בתרופות שגורמות להם לתחושת של חולשה ועייפות. חלק מכאבי הראש חולפים במהרה, אך לעיתים, כאב הראש נמשך מספר ימים ואף שבועות ומתיש את החולה.

הטיפול השכיח למיגרנות וכאבי ראש

כל מי שסובל מכאבי ראש ומיגרנות יודע שהרופא יכול להציע לו בעיקר תרופות כדי להוריד את רמת הכאב בעת התקף. הרפואה היפנית מציעה טיפול מניעתי, הפחתת ההתקפים, החלשת עוצמת הכאבים בעת ההתקף ולאחר סידרת טיפולים שיפור ניכר עד להעלמת המיגרנות וכאבי הראש.

בשיטת הרפואה היפנית אנו מטפלים בגורמים למיגרנות ולכאבי הראש

הדיקור היפני משפיע על מערכת העצבים ומערכת כלי הדם, מרגיע את מערכת העצבים הסימפטתית (זו מערכת העצבים שאחראית על מצבי הלחץ) ומאפשר התמודדות טובה יותר עם גורמי לחץ שונים. כשמערכת העצבים 'רגועה יותר', כאבי הראש כמעט ואינם מתפתחים. כשהאדם רגוע אין טריגר עיצבי להתפתחות כאבי ראש ומיגרנות.

כאב ראש מסוג 'מתח' – Tension Headache

כאב הראש השכיח ביותר נקרא Tension Headache כלומר כאבי ראש של מתח. זהו כאב ראש שנגרם ממתח נפשי, בעיקר בתקופות של לחץ או על ידי מתח שרירים בצוואר ובחגורת הכתפיים והשכמות (שאף הוא עשוי להיגרם כתוצאה ממתח נפשי). כאב ראש על רקע מתח שרירי עשוי להיגרם גם מתנוחת גוף לא מאוזנת במהלך היום או בזמן השינה, מלחץ נפשי או חברתי או מעייפות. כאב ראש זה מופיע בדרך כלל מעל העיניים או בחלק האחורי של הראש.

מהו הטיפול המקובל לכאבי ראש?

בדרך כלל כאבי ראש על רקע מתח מוקלים ועוברים על ידי מנוחה, עיסוי של הרכות או שרירי הצוואר, הכתפיים והראש או באמצעות משככי כאבים שונים ופשוטים כמו אקמול, אופטלגין וכו'. אך ככל שכאבי הראש כרוניים יותר, וככל שנעשה שימוש ארוך טווח במשככי כאבים הגוף מפתח עמידות לתרופות כך שיש צורך במשככי כאבים חזקים יותר שדרושים מרשם כמו קודאין או תרופות למיגרנות.

ומה לגבי קפאין?

אצל חלק מהאנשים קפאין מונע כאבי ראש ולעיתים אף מגביר את היעילות של משככי הכאבים, ומצד שני כמות גדולה מדי של קפאין עשויה לגרום לכאב ראש ואף ל מיגרנה…

יש טיפול יעיל בכאבי ראש ללא תרופות!

טיפול בדיקור הפך לאחד הטיפולים השכיחים ומקובלים בכאבי ראש ומיגרנות. מחקרים רפואיים מצאו את הדיקור כיעיל יותר במניעת כאבי ראש לאורך זמן. סיבה נוספת לפניה לדיקור לטיפול בכאבי ראש היא הרצון להימנע מתרופות שיש להן תופעות לוואי כה רבות ובעיקר גורמות לנזק בכבד ובמערכת העיכול ואינן פותרות את הבעיה! התרופות המוכרות למיגרנות ולכאבי ראש מקלות באופן נקודתי בלבד. ניתן להחליף את השימוש בתרופות מערביות בצמחי מרפא סיניים ודיקור יפני. השילוב של פורמולות צמחי מרפא המורכבות ומותאמות באופן אישי מביא לתוצאה מצויינת. תהליך השיפור הינו הדרגתי: בתחילה יש הפחתה בתדירות ובעוצמת הכאב ובהמשך, אצל רוב המטופלים הכאבים מופיעים לעיתים רחוקות בלבד אם בכלל.  הניסיון הרב והמתועד בכאבי ראש ומיגרנות מגיע מהספרות הרפואית  העתיקה הסינית והיפנית שמאבחנת ומטפלת ביעילות בכאב.

התאמת טיפול תזונתי למיגרנות וכאבי ראש:

מזונות רבים עשויים לגרום לכאבי ראש כמו קפאין, מוצרי חלב שוקולד, מזון מטוגן, מזון שמכיל חומרי שימור וצבעי מאכל. לכל אדם יש רגישות למזונות שונים שהוא כלל אינו מודע אליהם. נטורופת ורופא סיני יכולים לאבחן רגישויות אלו למזון ולהמליץ על הימנעות ממזונות מסויימים והמלצה על תחליפי מזון אחרים, בנוסף יש גם שילובי מזון שעשויים לגרום לכאבי ראש.

אחוזי הצלחה בטיפול במיגרנות וכאבי ראש

שיטות הדיקור היפני והסיני הן דרכים יעילות ביותר לטיפול בכאבי ראש עם הצלחה של 80-85%! הדיקור היפני מטפל באדם עצמו ולא רק 'בראש שלו', כך שמערכות הגוף מגיעות לאיזון טוב יותר. כאשר הגוף מאוזן יותר המצבים שבדרך כלל גורמים לכאבי ראש כמו לחץ ומתח בעורף ובשכמות לא יובילו ליצירת כאב ראש. לפי הרפואה היפנית המתח יוצר התכווצויות בפלג הגוף העליון גם אם איננו מודעים להן, אך ההתכווצות והמתח האלו יוצרים לחץ על כלי הדם שמגיעים לראש ואלו מנסים להתרחב ולהימנע מן 'ההיצרות' שנכפתה עליהם וכך נוצר כאב הראש. לפי הרפואה היפנית הכבד הוא זה שאחראי על התכווצות ומתח בעיקר באיזור הכתפיים, שכמות ועורף והוא זה שגורם לכאב ראש.

איך דיקור סיני מטפל בכאבי ראש / מיגרנה?

על פי מחקרים שפורסמו בעיתונות הרפואית נמצא שדיקור מעלה רמות של סרטונין במוח ומעלה את גלי בטא שאחראים על רגיעה של הגוף. למעשה גם התרופות המערביות מעלות רמת סרטונין כדי למנוע כאבי ראש ומיגרנות אך עדיף להעלות את רמת הסרוטונין באופן טבעי וללא תרופות. היתרון של דיקור לטיפול בכאב בכלל ובכאבי ראש ומיגרנה בפרט הוא בכך שהטיפול בטוח, נטול תופעות לוואי ואחוזי ההצלחה שלו גבוהים ונבדקו והוכחו מחקרית.

 

בלינק המצורף אסינה ארדר מנהלת מרפאת טבעמד בראיון למגזין Onlife של על הטיפול במיגרנות