כאבי גב ופריצת דיסק

 

סובלים מכאב גב, פריצת דיסק? במאמר הבא תלמדו על הדרכים הטובות ביותר לטיפול בכאב גב ופריצת דיסק.

כאבי גב הפכו לבעיה כל כך שכיחה עד שנדמה שכל אדם שני סבל ממנה בעבר או סובל ממנה בהווה, ומה שבטוח רובינו נסבול מכאב גב בשלב כלשהו בחיינו. מהן שיטות הטיפול הטובות ביותר?

מדוע כאבי גב ופריצת דיסק הם כה שכיחים?

יש הטוענים ש'המעבר' מהליכה על ארבע להליכה על שתיים העביר את כובד הגוףהרצאה בכנס כאבי גב אל הרגליים והגב התחתון לעומת חלוקה שווה בין 4 גפיים אצל החיות, יש הטוענים שעם ההתקדמות הטכנולוגית הגוף הפך מנוון יותר, אנו יושבים יותר שעות מול המחשב ומול הטלוויזיה תוך אימון אצבעותינו בשימוש בשלט או בהנעת העכבר במקום לצעוד בשדות, לטייל ולחזק ולבנות את גופינו בצורה בריאה ונכונה. גם לגנטיקה יש מקום נכבד בכאבי הגב, ידוע שהורים שסובלים באופן כרוני מכאבי גב, יש סבירות גבוהה שילדיהם גם הם יסבלו מבעיה דומה. ואם לא די בזה, תאונות עבודה, תאונות דרכים, גידולים בעמוד השדרה גם הם גורמים לכאבי גב.

האם פריצת דיסק/ כאבי גב חולפים מעצמם? האם יש צורך בטיפול?

אם התמונה כה שחורה? למעשה רוב כאבי הגב חולפים מעצמם, אפילו הכאבים הנוצרים מפריצת דיסק עוברים מעצמם בממוצע בטווח זמן של 6 שבועות עד 3 חודשים. אבל מה בינתיים? ומה ניתן לעשות כשהכאב הופך כרוני, נמשך מעל 3 חודשים ולעיתים בא והולך מעל לשנה ושנתיים? הרפואה הסינית הוכיחה שקיים טיפול יעיל לכאב גב.

טיפול בפריצת דיסק וכאבי גב

ברפואה הסינית והיפנית, לכל איזור שנפגע בגוף יש נקודות דיקור יחודיות שיכולות לטפל בו. בשיטה זו ניתן למצוא נקודות דיקור על הרגליים והידיים שיקלו מאד על כאבי הגב ופריצת דיסק ויביאו לתחילתו של ריפוי.

הדיקור הסיני והדיקור היפני מטפלים בכאבי הגב על ידי החדרה של מחט דיקור עדינה לנקודת דיקור. הדיקור מגרה את סיבי העצב, ששולחים אותות חשמליים אל עמוד השדרה וגורמים לשחרור של אנדורפינים הגורמים להפחתה בכאב. הדיקור גורם גם לשחרור של הורמון ה-ACTH. הורמון זה משחרר קורטיזול מבלוטת יותרת הכליה. הקורטיזול שמשתחרר הינו חומר נוגד דלקת ויחד עם שחרור של אנדורפינים מביא להקלה בכאב ותחושה כללית טובה יותר.

המטפל המיומן יודע לבחור מספר נקודות דיקור שמשפיעות על אזורי הכאב במוח ובגב. הדיקור בנקודות אלו משחרר חומרים נוגדי דלקת ומפחיתי כאב. בנוסף, טיפול מקומי באיזור הכאב בשיטות פיזיותרפיה מיפן ומתחום האוסטיאופטיה משפרות את תנועתיות הגב, מרפות את השרירים ומשחררות את הדלקת המקומית.

במשך אלפי שנים הסינים טיפלו בכאבי גם ופריצת דיסק בהצלחה רבה ללא ניתוחים וללא הזרקה של סטרואידים וחומרים אחרים, וזאת מתוך הבנה שלגוף יש יכולת לרפא את עצמו אם רק נדע ללחוץ במקומות הנכונים.

האם ניתן להחזיר את הדיסק שפרץ 'למקום'?

פריצת דיסק, הינה למעשה זליגה של ג'ל שנמצא בתוך טבעת (דיסק) בין החוליות. זליגת הג'ל מכונה למעשה פריצת דיסק. לא ניתן להחזיר את הדיסק שפרץ למקומו אך ניתן בהחלט לטפל בדלקת שנוצרת סביב איזור הפריצה וגורמת לכאב. ניתן לטפל בשרירים שנתפסים ומתקבעים סביב איזור הכאב ומונעים את תהליך הריפוי. שיטת הדיקור היפנית מצטיינת בריפוי האזורים הדלקתיים ובהרפיית שרירים.

רשימה ארוכה של מחקרים מציעים על יעילות הדיקור לטיפול בכאבי גב:

מחקר שנערך בארה"ב ב- 2014 ופורסם בעיתן הרפואי המוערך  JAMA  מדווח על שיפור של 50% בכאבים לאחר דרת טיפול דיקור

מאמר בעיתון הרפואי SportsMedUpdate מביא סקירה של 33 מחקרים המצביעים על יעילות הדיקור בכאבי גב תחתון

העיתון הרפואי  British Medical Journal  פרסם סקירת מחקרים חדשה על טיפול מוצלח בכאב על ידי דיקור,

ב- 2014, העיתון הרפואי PAIN, שנחשב לאחד מעשרת המגזינים הרפואיים הנחשבים ביותר לטיפול ומחקר בכאב פרסם  מחקר על יעילות הדיקור בטפול בכאב.

כתבה שפורסמה ב YNET סוקרת את תולדות הדיקור במערב כמו גם את יעילות הדיקור. בכתבה מביאה את סיכום המחקר המקיף ביותר שנערך על היום בנוזא יעילות הדיקור לטפול בכאב. המחקר שנערך בגרמניה בו השתתפו מעל 40,000 נבדקים. מסקנת המחקר היא שהדיקור נמצא יעיל בטיפול בכאב.

לאור התוצאות החיוביות של מחקרים בתחום הדיקור לטיפול בכאב, מופנים תקציבים מחקר נוספים של ה NIH (המכון אמריקאי הלאומי לרפואה) לתחום הדיקור.

 

לתיאום טיפול דיקור בהנחה דרך האתר  לחצו כאן