כאבי ברכיים, שחיקת סחוס

למה הברכיים כואבות? מזה אוסטאוארטריטיס? מהי שחיקת סחוס? איך מטפלים?

_MG_5319

דיקור יפני לכאבי ברכיים

אוסטרוארטריטיס/ שחיקת המפרק והסחוס היא מחלת מפרקים הפוגעת בעיקר בסחוסים. התפקיד של הסחוס הוא לאפשר לעצמות להחליק זו מעל זו, וכן לשמש כבלם זעזועים בעת ריצה, ירידה ועליה במדרגות ובפעילות גופנית מאומצת. עם השנים, הסחוס נשחק והופך מחוספס כך שקצות העצמות מתחככות זו בזו, תוך גרימת כאבים, נפיחות ואובדן תנועה במפרק.

סבלתי מכאבי ברכיים והומלץ לי על ניתוח...

סבלתי מכאבי ברכיים והומלץ לי על ניתוח…

מי נוטה לסבול משחיקת סחוס?

כולם! עם הגיל, הסחוס והעצמות של כולם נשחקים, אבל אנשים עם עודף משקל סובלים יותר, שכן על הברכיים יש עומס גדול יותר. אדם עם עודף משקל ניכר הוא כמו אדם הסוחב מזוודות בידיו, והמשקל העודף של המזוודות מכביד על ההליכה ובעיקר נפגעים הגב התחתון והברכיים. ירידה במשקל או שמירה על משקל נמוך מהווים פקטור בעל חשיבות מכרעת למניעת ההחמרה בשחיקת הסחוס וכאבי הברכיים. אבל לא רק בעלי משקל עודף סובלים… גם ספורטאים, רדקנים, ואף מדריכי טיולים ששחקו את גופם באימונים ומסעות נוטים לסבול משחיקת סחוס. בצילומי ברכיים של ספורטאים ורקדנים אפשר לראות כבר בגיל צעיר יחסית שהברכיים שלהם נראות 'זקנות יותר', כלומר שקיימת שחיקת סחוס במפרק.
נתון מדהים הוא שבגיל 65 למעלה ממחצית האוכלוסייה סובלת משחיקת סחוס! ועם השנים יש החמרה במצב!

האם ניתן להצמיח את הסחוס מחדש? האם קיימת תרופת פלא לכאבי ברכיים / אוסטאוארטריטיס?

סבלתי מכאבי ברכיים עזים, הגעתי לטיפול אצל אסינה על כסא גלגלים...

סבלתי מכאבי ברכיים עזים, הגעתי לטיפול אצל אסינה על כסא גלגלים…

למרות פירסומים שונים ומחקרים חדשים בנושא הסחוס, ולמרות ההתפתחות של המדע והרפואה עדיין אין דרך להצמיח את הסחוס מחדש! יש אומנם מחקרים בודדים שמעידים על צמיחה מסויימת של הסחוס על ידי התערבות ניתוחית פולשנית, אבל ניתוחים אלו נערכים בעיקר באנשים צעירים שאצלם בדרך כלל מדובר בשחיקת סחוס מועטה.

מהו הטיפול הטוב ביותר כיום בשחיקת הסחוס ובכאבי ברכיים על רקע שחיקתי?

ובכל זאת, יש הרבה מה לעשות בנוגע לכאבי ברכיים ושחיקת סחוס. שילוב נכון ומותאם אישית של תוספי מזון, תזונה נכונה יחד עם דיקור סיני ופיזיותרפיה מביאים להקלה משמעותית בכאבים. תרופות כמו Art50 ומשחות כמו zostrix או traumeel עשויות להועיל ולהקל על הכאבים. גם נעליים יחודיות כדוגמת APOS ונעלי MBT יכולות להקל באופן משמעותי על חלק ניכר מהסובלים משחיקת סחוס.

חשוב להבין שאין דרך לשקם את הסחוס שנשחק אבל ניתן לעצור את השחיקה ולהפחית את הכאבים וזה לכשעצמו לא מעט! מחקר שנערך בבית חולים איכילוב בנושא כאבי ברכיים ושחיקת סחוס הראה שטיפול באמצעות דיקור סיני הינו בעל השפעה ארוכת טווח לכאבי ברכיים. מחקרים נוספים בארה"ב ובאנגליה הראו על תוצאות דומות. לכן כיום, רופאים רבים המתמחים בתחום כאבי ברכיים ממליצים על טיפול בדיקור ורפואה סינית לשחיקת סחוס ואוסטאוארטריטיס (שחיקת המפרק).

טיפול בכאבי ברכיים ושחיקת סחוס במרפאת טבע מד

הרצאת ברכיים - חלק 1

הרצאת ברכיים – חלק 1

מזה מספר שנים אסינה ארדר, מומחית לרפואה סינית ויפנית ומנהלת מרפאת טבעמד מתלווה למנהל המחלקה האורטופדית ומנהל יחידת הברכיים באסף הרופא, פרופ' הלפרין, שממליץ על טיפול שמרני בדיקור, פיזיותרפיה ובשילוב עם תוספי מזון לטיפול בתופעה של כאבי ברכיים ובתופעה של שחיקת סחוס. העבודה המשותפת עם פרופ' הלפרין שנחשב כמומחה עולמי בתחום שחיקת סחוס הברכיים הביאה לצוות המרפאה ניסיון טיפולי רב בתחום האורטופדיה והכאב בכלל ובתחום כאבי הברכיים ושחיקת סחוס בפרט.
חשוב לציין, כי האיגוד הישראלי לאורתופדיה ממליץ על טיפולי דיקור סיני לכאבים הנובעים על רקע שחיקת סחוס, אוסטאורטריטיס, כאבי ברכיים, כאבי מפרקים, כאבי שרירים.

 

התמחות בטיפול בשחיקת סחוסי הברכיים

במרפאת טבעמד פיתחנו שיטת טיפול ייחודית בשחיקת סחוסי הברכיים. השיטה מבוססת על דיקור יפני, דיקור סיני, גירוי חשמלי עדיין באמצעות אלקטרודות מגנטיות סביב מפרק הברך. כמו כן אנו מספקים משחות יחודיות ופדים רפואיים המומלצים על ידי בתי החולים ביפן לטיפול בכאבי מפרקים. הפדים הרפאיים מכילים צמחי מרפא המחלחלים למפרק ומטפלים בדלקת המקומית שנוצרת בעקבות השחיקה. כמו כן, הטיפול כולל לחיצות וטכניקות מתקדמות מתחום הפיזיותרפיה.